Lassie's bonenoffensief

Hak heeft de markt voor peulvruchten in Nederland behoorlijk overhoop gegooid. Het was een bedrijfseconomische beslissing om zich te concentreren op diverse soorten bonen. Bonen zijn namelijk lang houdbaar. Ze hoeven niet gekoeld te worden opgeslagen of direct na de oogst verwerkt te worden.
De strategische keus voor bonen heeft Hak geen windeieren gelegd en nieuwe introducties volgden elkaar in snel tempo op: bonenschotels in een stazak, bonensoepen en bonenburgers. De slogan 'Bonen erbij’ van Herman den Blijker is een gevleugelde uitdrukking geworden.

Goed voorbeeld doet goed volgen en dus zijn andere voedingsmiddelenbedrijven zich ook op bonen gaan storten. Het lastige is natuurlijk dat Hak de markt voor bonen al behoorlijk onder controle heeft gekregen. Zo heeft rijstverpakker Lassie ook het idee gekregen om zich in de markt voor bonen te storten.
Zij hebben een reeks minder bekende peulvruchten in het assortiment opgenomen, zoals mungbonen, groene linzen en splitkikkererwten. Bovendien is er keuze uit een Couscous & bonenburgermix en een Rijst & linzenburgermix.

Of Lassie succes heeft met hun introducties valt nog te betwijfelen. Het lijkt slechts een achterhoedegevecht te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten